ورود سگ به خانه

ورود سگ به خانه


1- در لحظه ورود همه می خواهند سگ را لمس کنند، در آغوش بگیرند و نوازش کنند (خصوصا کودکان). کلیه این اعمال باید کم کم و به آرامی رخ دهد.


2- در مورد توله ها این مسئله پیچیده تر است زیرا دوری از مادر و خواهر و برادرها و نا آشنا بودن محیط جدید بسیار استرس زا و ترس آور است. این مسئله می تواند موجب وقوع بیماری های جسمی به دلیل استرس و ضعف سیستم ایمنی گردد.


3- سگ را هنگامی به خانه بیاورید که تعداد افراد حاضر در خانه کم باشد.

4- محل زندگی او را در آرامش کامل به او معرفی کنید و تا حد امکان از عوامل استرس زا ( مثلا تلویزیون یا ضبط) بکاهید.

5- به او اجازه دهید به مشاهده و بو کردن محیط بپردازد و اندکی در محیط بچرخد.

Royal Vet Hospital - Coming Hom

6- سپس به او چیزی برای خوردن بدهید (هرچند احتمالا از خوردن سرباز می زند).

7- خانواده و دوستان خود را یکی یکی یا حد اکثر دو نفر دو نفر با سگ روبه رو کنید و پیش از دوست شدن آنها، افراد جدیدی را به سگ معرفی نکنید.

8- رژیم غذایی سگ را از صاحب قبلی او جویا شوید و همان رژیم را ادامه دهید و دفعات و ساعات تغذیه را نیز طبق روال گذشته انجام دهید.

9- هر گونه تغییر رژیم غذایی باید به مرور انجام شود.

10- آب تمیز همواره باید در دسترس سگ باشد، پس آب را به طور دائمی در محلی قرار داده و سگ را از محل آن آگاه سازید.

11- سگ ها در آب خوردن بسیار شلخته اند و به سرعت ظرف آب را کثیف می کنند، پس علاوه بر اطمینان از وجود آب، همواره از پاکیزه بودن آن نیز اطمینان کسب کنید.

Royal Vet Hospital - Coming Hom - Foods

12- برخی از نژادها (مثلا سگ های تیپ ماستیف) در زمان نوشیدن آب، آب زیادی را به اطراف پراکنده می کنند، پس در مورد محل استقرار ظرف آب بهترین تصمیم را بگیرید.

13- ظروف آب سرامیکی و یا فلزی (ضد زنگ) سنگین بهترین گزینه است.

Royal Vet Hospital - Coming Home -Dishes for Dogs

14- ظرف غذا نیز باید اختصاصات ظرف آب را داشته باشد.

15- به طور کل ظروف آب و غذا نباید چندان قابل حمل باشند و گرنه برای سگ ها یک اسباب بازی محسوب خواهند شد و چه بسا در زمان تغذیه حیوان شما مجبور باشید برای پیدا کردن ظرف غذا مدت ها دنبال آن بگردید.

16- در بدو ورود توله را با اسباب بازی هایش آشنا کنید.

Royal Vet Hospital - Coming Hom -Toy for Dogs

17- به دلیل احتمال وقوع برق گرفتگی، کلیه سیم های قابل دسترسی را از محل زندگی حیوان دور سازید.

18- برخی سگ ها (به خصوص تریرها) نسبت به یکی از اسباب بازی های خود علاقه خاصی نشان می دهند. اما معمولا سگ ها توجه نسبتا کوتاه مدتی به اسباب بازی های خود دارند و پس از بازی با یک اسباب بازی به سراغ اسباب بازی دیگری می روند.

19- حتی توله ها نیز دندان ها و فک های بسیار قوی دارند. پس اسباب بازی ها باید بسیار مقاوم باشند زیرا در غیر اینصورت  علاوه بر تخریب سریع آنها ممکن است قطعاتی از آن توسط حیوان بلع شود. اسباب بازی های استاندارد باید فاقد قطعات جدا شونده باشند.

20- توپ یک اسباب بازی متداول است زیرا صاحب حیوان نیز می تواند در بازی با سگ همراهی کند. اما بدین منظور باید از توپ های بزرگ استفاده کرد زیرا ممکن است توپ های کوچک به صورت نیمه بلعیده شوند و در گلوی حیوان ایجاد انسداد نمایند. مراجعه اوژانسی به دامپزشکی به دلیل گیر کردن توپ تنیس در گلوی سگ ها بسیار متداول است.

Royal Vet Hospital - Coming Hom - 2

21- استفاده از استخوان به عنوان اسباب بازی، در بین دامپزشکان بسیار مورد بحث است. از آنجایی که جویدن و استفاده از فک ها در سگ ها بسیار ضروری است، استفاده از استخوان ها نیز می تواند بسیار سودمند باشد اما از طرفی انسداد ناشی از بلع استخوان ها نیز رخ داد متداولی است. بدین منظور بهتر است از استخوان های بزرگ و غیرقابل خرد شدن استفاده کرد و از ارائه استخوان مرغ و خرگوش و … به حیوان اجتناب ورزید.

Royal Vet Hospital - Coming Hom - 1

بازگشت