انتخاب نژاد مناسب

انتخاب نژاد مناسب

1- سگ ها پیش از هر چیز دوست ما هستند. اگر آنها را صرفا جهت نگهبانی به خانه می آوریم بهتر است یک دزد گیر بخریم!

2- انتخاب نژاد مسئله ای شخصی است و بیش از هرچیز به سلیقه افراد مرتبط است اما در کل در این زمینه اطلاعات و نظریات خاصی موجود است.

3- اندازه سگ در زمان بلوغ اهمیت بسیاری در انتخاب آن دارد اما برخلاف تصور همه، شاید این مسئله دردرجه اول اهمیت نباشد. بر اساس آمار، در ایالات متحده آمریکا سگ لابرادور متداول ترین سگ برای نگهداری است و بعد از آن سگ رتوایلر و سپس سگ ژرمن شپرد بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند. در کشور انگلیس نیز متداول ترین نژاد لابرادور، و پس از آن ژرمن شپرد و بعد گلدن رتریور قرار دارد. آمار فوق نشان می دهد که انتخاب نژاد ارتباط چندانی با مساحت خانه ها ندارد زیرا امروزه اکثر خانه ها کوچک اند حال آنکه نژادهای عنوان شده جزء سگ های بزرگ محسوب می شوند.

 

انتخاب نژاد مناسب سگ - بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی رویال | Dog Breed - Royal Vet Hospital

– پس اولین مسئله در زمینه انتخاب نژاد چیست؟ پاسخ : رفتار نژادی

 

 

گروه بندی نژادها

1- تریرها: به طور کل سگ هایی سرزنده اند، تربیتشان ساده نیست، اما گیرایی بسیار بالایی دارند. در صورت تربیت مناسب، با کودکان رفتار خوبی دارند. نژاد سگ تریر |- بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی رویال | Terrier Dog Breed - Royal Vet Hospital


 

2- سگ های عروسکی: این گروه از سگ ها برای افرادی مناسب اند که بچه های کم سن و سال نداشته باشند. ممکن است به دلیل ترس، افراد را گاز بگیرند که قطعا عواقب ناخوشایندی را به همراه خواهد داشت. ورزش مداوم می تواند آنها را بسیار سرحال نگه دارد.

Royal Vet Hospital-Miniature Dog

 


 

3- سگ های شکاری: به ورزش بسیار زیادی نیازمندند و در صورت تامین این نیاز به سگ های مناسبی جهت نگداری در منزل تبدیل می شوند.

Royal Vet Hospital-Hunter Dog

 


 

4- سگ های کار: بهتر است این سگ ها برای انجام کارها و مشاغل مربوطه در نظر گرفته شوند تا بدین وسیله از شیطنت ها و رفتار های اذیت کننده دور بمانند.

Royal Vet Hospital-Woking Dog

 


 

5- سگ های ورزشی: معمولا تربیت این سگ ها آسان است و بدون مشکل خاصی با محیط زندگی تطابق پیدا می کنند. این سگ ها به ورزش زیاد نیاز دارند.

Royal Vet Hospital-Sporting Dog

 


 

6- سگ های غیر ورزشی: گروهی از سگ های متفاوت که شاید شباهت چندانی به هم نداشته باشند و به بررسی جداگانه آنها نیاز است.

Royal Vet Hospital-Non Sporting Dog

 


 

7- سگ های گله: در این گروه نگهداری از سگ ژرمن شپرد بسیار متداول است. این سگ دارای هوش بسیار بالایی است و تربیتش آسان است. اما برخی از سگ های گله (مثلا بوردر کالی) نیاز به انجام کار و فعالیت تخصصی دارند و در صورت عدم تامین شرایط لازم، علائم عصبی از خود بروز می دهند.

Royal Vet Hospital-Herding Dog

 


 

8- سگ های مخلوط: این سگ ها ممکن است تبدیل به سگ های بسیار با استعداد، زیبا و سالمی شوند اما باید تا زمان بلوغ آنها منتظر ماند. از سگ های مخلوط  بروز هر رفتار و ظاهری ممکن است زیرا تابع چارچوب های نژادی خاص نیستند و بر اساس تصادف ممکن است ژن های خوب و یا بد را به ارث برده باشند.

Royal Vet Hospital-Mixed Dog

 


 

9- باید پیش از هرچیز در زمینه نژادها اطلاعات کامل را کسب کرد و یا در این زمینه با دامپزشک مشاوره کرد.

 

 

بازگشت