انتخاب یک سگ مناسب

انتخاب یک سگ مناسب

1- هرگز عجله نکنید، انتخاب نادرست عواقبی طولانی دارد.

2- اجازه بدهید توله شما را انتخاب کند. معمولا در میان توله آن توله ای که به سمت شما می آید بهترین انتخاب است.

3- توله باید گوش به زنگ باشد.

4- چشمهایش براق و شفاف باشد. مطمئن شوید که چشم ها دارای ترشح زیاد نیستند.مشاهده التهاب در لبه چشم ها می تواند نشانه وجود بیماری باشد. وجود برخی خراش ها بر روی صورت قابل چشم پوشی اند زیرا توله ها گاهی با هم درگیری های جزئی پیدا می کنند.

Royal Vet Hospital-Dog-Eyes

 سمت راست: طبیعی      سمت چپ: غیرطبیعی

 

 

5- بینی باید تمیز باشد (البته ذرات غذایی اهمیت ندارند). مخاط بینی نیز باید تمیز باشد. سوراخ های بینی باید متقارن و باز باشند. بینی باید مرطوب باشد و خشکی آن نشان دهنده دهیدراتاسیون است. از طرفی ترشح زیاد مایعات از بینی نیز مناسب نیست.

Royal Vet Hospital-Dog-Nose

 

 

6- گوش ها باید فاقد واکس باشد و پوشش آن ها باید تمیز و عاری از بوی ناخوشایند باشد. قسمت داخلی لاله گوش باید صورتی رنگ و براق باشد. در این ناحیه نباید علائمی از التهاب و یا جراحت دیده شود.

Royal Vet Hospital-Dog-Ears

 سمت راست: غیرطبیعی      سمت چپ: طبیعی

 

 

7- پوست باید فاقد جراحت و آلودگی های غیر قابل تمیز کردن (مثلا قیر) باشد و حشرات و انگل های خارجی بر روی آن دیده نشود . پوست باید شل و نرم باشد.

Royal Vet Hospital-Dog-Skin

 

 

8- پاها باید کاملا مستحکم باشند و توله بتواند روی پاهای خود بایستد. گاهی به اشتباه نشستن به دلیل مشکلات را با دلایلی همچون خستگی یا توله بودن توجیه می کنیم.

Royal Vet Hospital-Dog-Feet

 

 

9- شکم و مخرج توله باید تمیز باشد. وجود مدفوع در این ناحیه حاکی از وجود اسهال در توله است.

Royal Vet Hospital-Dog-Rectum

 

 

10- سگ را از نظر نژادی نیز بررسی کنید. بهترین راه برای بررسی کیفبت نژادی یک سگ دیدن والدین اوست.

Royal Vet Hospital-Dog-Breeds Check

 

 

11- پس از بررسی کامل توله آن را خریداری کنید اما خرید حتما باید به صورت مشروط باشد. شما باید پیشاپیش با فروشنده توافق کنید که خرید زمانی قطعی خواهد شد که دامپزشک سگ را تایید کند.

12- پس از خریدن سگ آن را به خانه نیاورید. اولین اقدام پس از خرید یک سگ، بردن آن پیش دامپزشک است زیرا ممکن است دامپزشک سلامت آن را تایید نکند و شما مجبور شوید آن را به فروشنده بازگردانید. آوردن سگ به خانه پیش از تایید دامپزشک می تواند موجب وابستگی افراد خانواده به سگ شود و درصورت عدم تایید سگ توسط دامپزشک، ممکن است عواقب روحی بدی ایجاد شود.

Royal Vet Hospital-Dog-Checkup

 

 

13- پس از تایید دامپزشک می توانید سگ را به خانه ببرید.

 

 

بازگشت